top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıOnur Alp YALÇINKAYA

Yıkım Ruhsatı

Yıkım Ruhsatı Nedir?

Yıkım ruhsatı, bir yapının yasal olarak yıkılabilmesi için gerekli olan resmi belgedir. Bu belge, ilgili belediyeden alınır ve yıkım işleminin teknik şartlara uygun olarak, çevreye zarar vermeden gerçekleştirileceğini garanti altına alır. Yıkım ruhsatı olmadan yapılan yıkım işlemleri yasal sorunlar doğurabilir ve cezai yaptırımlara tabi tutulabilir.

Yıkım Ruhsatı için gerekli tehlikeli atık ve asbest envanter analizi, yıkım planı gibi gerekli rapor ve planlar Onha Mimarlık Mühendislik inşaat firmamız tarafından hazırlatılmaktadır.

Sakarya'da yıkım ruhsatı, Sakarya yıkım planı, sakarya asbest analizi, Sakarya asbest raporu, gibi yıkım ruhsatı için gerekli belgeleri firmamız Onha Mimarlık Mühendislik İnşaat sizler için hazırlamaktadır. Sakarya asbest raporu asbest söküm uzmanı tarafından hazırlanmaktadır.



sakarya yıkım ruhsatı, asbest ve atık raporu
Yıkım Ruhsatı

Sakarya'da yıkım ruhsatı almak için idarenin istediği gerekli belge ve şartlar;

  1. Başvuru Dilekçesi ( Tapu Sahibi tüm hissedarların imzalaması gereklidir.)

  2. Yapı sahibinin bulunduğu vergi dairesi, imza sirküsü, kimlik fotokopisi, ikametgah

  3. Güncel Tapu Kaydı, Tapu kaydında ipotek varsa, bina yıkım talebinin bildirildiğine dair ilgili bankadan alınacak yazı

  4. Kooperatif içerisinde ise yönetimden boş olduğuna dair yazı ( iki başkan imzalı olması gerekli )

  5. Yapının boş olduğuna dair fotoğraflar

  6. Yıkılacak yapıda elektrik, su, doğal gaz hizmetlerinin sonlandırıldığına dair ilgili kuruluşlardan alınacak yazı

  7. Komşu işyerlerinden alınacak noter onaylı muvafakatname ( içeriği yıkım, iksa, yapım ) ( planlı alanlar imar yönetmeliği madde 55/9 )

  8. Yıkım üstlenecek müteahhit ile yapı sahibi arasında imzalanacak yıkım sözleşmesi

  9. Yıkım işleminde görevli fenni mesul / şantiye şefi inşaat mühendisinin

    1. Fenni mesul/ şantiye şefi Taahhütnamesi

    2. Fenni mesul / şantiye şefi sözleşmesi

    3. Fenni mesul / şantiye şefi meslek odası kayıt belgesi

    4. ** Bina yüksekliği 21.50 m'den az olan binaların yıkımlarında fenni mesuliyet aranmaz. Patlayıcılarla yapılan tıkımlar ile ikiden fazla bodrum katı olan her türlü binanın yıkımında fenni mesuliyetin üstlenilmesi zorunludur.

  10. Yıkım üstlenen müteahhittin;

    1. Vergi levhası

    2. Ticaret odası kayıt belgesi

    3. İmza sirküsü

    4. müteahhit yetki belgesi

    5. Müteahhitlik taahhütnamesi

    6. Müellif ve şantiye şefi ile yapılan iş sözleşmeleri

  11. Mal sahibinin müteahhit olması durumunda ; müteahhitlik kaydı, vergi levhası, ticaret sicil gazetesi, faaliyet belgesi, imza sirküsü

  12. Müellif tarafından mevcut durumun tespitini içeren Bina yıkım planı ve ekleri

    1. ** bodrum katı dışında en çok bir katlı, bina yüksekliği 6 m'yi be yapı inşaat alanı 250m2'yi geçmeyen müstakil ve ayrık nizam yapıların yıkımı ile bir binada toplam alanı 250 m2'yi ve kat inşaat alanının %10 onu aşmayan kısmi yıkımlarda yıkım planı aranmaz

  13. İlgili idare tarafından onaylı hafriyat toprağı, inşaat ve yıkıntı atıkları taşıma ve kabul belgesi

  14. Yıkım öncesi tehlikeli atık ve asbest envanter analizi ( her bina için 1 adet )

  15. Yıkılacak yapının, tescilli yapı olması, tescilli yapı yanı veya karşısında olması ve veya sit alanında kalması durumunda ilgili koruma kurulundan ve komisyonlardan yıkılabileceğine dair görüş ve yazısı

  16. Çevre ve şehircilik il müdürlüğün'den alınan riskli yapı tespit raporu

  17. Yıkım tekniği olarak, patlayıcı kullanılarak yıkımı planlanan yapılar için, patlayıcı malzemenin taşınması ve kullanımına daire belge

  18. Yol ve yaya kaldırımlarına, kamusal alanlara ve komşu parsellere zarar verilmeyeceğine ilişkin taahhütname

  19. Yıkım esnasında yolun ve veya yaya kaldırımının işgali zorunlu ise bu alanların kullanımına ilişkin taahhütname [ zabıtadan alınacak ]

  20. Harç ücreti ( Riskli tescilli olan yapılar muaf )



Yıkım Ruhsatı Yönetmeliği

13.10.2021 tarih 31627 sayılı resmi gazete Çevre Şehircilik bakanlığı tarafından yayımlanan Binaların yıkılması hakkında yönetmelik kapsamında yıkım ruhsatı alınması zorunluluğu bulunmaktadır. Yıkım ruhsatı almadan yapılan yıkımlarda çevre ve sağlık şartlarına aykırı olduğunun ve/veya can ve mal emniyetini tehdit ettiğinin ilgili idaresince tespit edilmesi halinde, 3194 sayılı İmar Kanununun 42 nci maddesinin üçüncü fıkrasına göre idari para cezası uygulanır.


Yıkım Ruhsatı Yönetmeliği Maddeleri

(2) Yıkımdan önce hangi yıkım yönteminin kullanılacağı, yapıda ve yapı çevresinde etkilenebilecek diğer yapı, altyapı, tesisat, trafik ve insanların hangi tedbirlerle güvenliklerinin sağlanacağı, yapının malzeme ve varsa hasar özellikleri ile taşıyıcı sistemi, taşıma gücü imkânları ile tüm risk unsurları incelenip tespit edilerek TS 13633 Yapıların Tam ve Kısmi Yıkımı İçin Uygulama Kuralları Standardına uygun şekilde müellif tarafından Ek-2’ye göre yıkım planı hazırlanır. Çevre yönetimi hizmeti yeterlilik belgesini haiz çevre görevlisi/çevre mühendisi tarafından Ek-3’te yer alan formata uygun olarak hazırlanan atık yönetim planı ve toz emisyonunun kontrolü için alınması gereken önlemler ile bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinde belirtilen uzmanlığa sahip kişilerce düzenlenecek patlatma ile yapılacak yıkım faaliyetlerine ilişkin akustik rapor, yıkım planına eklenir. Patlatmalı yıkımlarda yıkım planına ayrıca; inşaat, maden, çevre, jeoloji ve jeofizik mühendislerinden patlatma teknik ve uygulamalarına ilişkin yüksek lisans veya üniversitelerin sertifika programına haiz olanlarca hazırlanacak patlatma yöntemini/planını içeren rapor da eklenir. Patlatmalı yıkım işlerine bu personel de refakat eder.


Yıkım Ruhsatının Geçerlilik Süresi nedir ?

Yıkıma başlama müddeti yıkım ruhsatı tarihinden itibaren bir aydır. Bu müddet zarfında yıkıma başlanılmadığı veya yıkıma başlanıp da her ne sebeple olursa olsun, başlama müddetiyle birlikte üç ay içerisinde bitirilmediği takdirde verilen ruhsat hükümsüz sayılır. Bu durumda yeniden yıkım ruhsatı alınması mecburidir.


Asbest envanter analizini kim yapar ? asbest raporunu kim hazırlar ?

Asbest raporu asbest söküm uzmanları tarafından yerinde testler sonucu hazırlanır.


Asbest olan binalarda ne yapmak gerekir ? Asbest olan yapılar nasıl yıkılır ?

Asbest ölçümü yapılmasının ardından ortamda asbest belirlenmesi halinde ortamdan uzaklaştırılması gerekir. Uzman personeller tarafından asbest söküm işlemi gerçekleştirilerek mineral ortamdan uzaklaştırılır.

Asbestin bulunduğu alanlardan bilimsel yöntemlerle alınması ve bölgeden uzaklaştırılması işlemine asbest sökümü adı verilir. Özellikle yıkılan binalarda asbest varlığının olup olmadığının belirlenmesi için asbest analizi yapılması gerekir. Asbest bulunan ortamlarda asbest söküm uzmanları tarafından yapılan işlem ile asbestli atıklar meydana gelir. Asbestli atıkların Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş atık bertaraf kuruluşu tarafından mevzuata uygun olarak taşınması ve bertarafı sağlanmalıdır.


Yıkım için ruhsat gerekli mi ? Yıkımı kim yapar ? Yıkım ruhsatı kim verir ? Yıkım ruhsatı için gerekli belgeler ? Yıkım ruhsatını kim hazırlar ? yıkım planı kim yapar ? yıkım için tehlikeli atık analizi ? asbest analizi ? asbest raporunu kim hazırlar ? Sakarya yıkım müteahhitleri ? Sakarya yıkım şantiye şefleri ? Sakarya asbest raporu ? Sakarya yıkım planı kim hazırlar ? gibi soruların cevapları verilmiştir. Sakarya'da asbet raporu, tehlikeli atık raporu ve Sakarya yıkım planı için firmamız Onha Mimarlık Mühendislik İnşaat ile iletişime geçebilirsiniz.

Yıkım ruhsatı alındıktan sonra gerekli güvenlik önlemleri alındıktan sonra mevcut yıkım işlemleri gerçekleşir. Mevcut yıkım işlemleri gerçekleştik sonra arsanın için aplikasyon krokisi hazırlatıp tapuya başvurarak tapunuzu arsa niteliğine çevirebilirsiniz. Arsa niteliğine dönen tapumuz ile yeni bir proje çizip inşaat başlayabilirsiniz.

Sakarya mimari proje ofisi olarak mimari projelerinizi ve diğer inşaat projeleri yapı ruhsatlarınızı alıyoruz.

13 görüntüleme

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page