top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıOnur Alp YALÇINKAYA

İskan için gerekli Belgeler ( Yapı kullanma izin belgesi )

Güncelleme tarihi: 12 Tem

Bir yapıyı inşa edebilmeniz için öncelik gerekli mimar ve mühendislik hizmeti aldıktan sonra çizilen projelerin yapı denetim kontrolünden geçtikten sonra ilgili belediyenin imar müdürlüğünden yapı ruhsatı almanız gerekmektedir. Yapı ruhsatı, yapının inşaat edilmesi için verilen bir izin gibi düşünülebilir. Yapı ruhsatı ile yapınızın inşaatı için şantiye elektriği ve şantiye suyu aboneliklerini yapabilirsiniz. Yapı ruhsatı geçerlilik süresi 5 yıldır ve 2 yıl içinde inşaata başlanması gerekmektedir. Yapının inşaatının tamamlanması ardından iskan diğer adıyla yapı kullanma izin belgesi almanız gerekmektedir. Yapı kullanma izin belgesi inşaatın bittiğini, içerisinde kullanım amacına göre oturulabilir, çalışılabilir yani iskan edilebilir olduğunu, binanın kanun ve yönetmeliklere uygun olduğunu teyit eden belgedir.


İSKAN BELGESİ, YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ NASIL ALINIR ?

İskan belgesi almak için öncelikle ilgili belediyeye iskan için bir dilekçe yazılır. İlgili belediyenin yapı kontrol biriminden teknik elemanlar eşliğinde yapıya gidilir ve yapının ruhsat ve projelerine uygun yapılıp yapılmadığı incelenir. Yapının projesine uygun yapılması durumunda; yapı denetimin son %100 hakedişi yapması için gerekli işlemler yapılır. Başvurudan sonra yapı kontrol birimi, vergi dairesi, sgk, emlak servisi, atık su birimi, telekom, harita birimi, gelir servisi ve estetik kuruluna yazılar gönderir. Bu yazıların bir kısmı dışarıdan takip edilmesi gerekmektedir. Harita mühendisinden Yapı aplikasyon projesi hazırlaması istenir, yapı aplikasyon projesi fenni mesul harita mühendisine ve yapı denetime imzalatıldıktan sonra iskan dosyasına konur. Daha sonrasında ilgili belediyenin atık su biriminden, yapının atık su bağlantılarının projesine uygun yapıldığına dair bir ekiple inşaata gidilir ve teknik rapor alınır. Daha sonrasında inşaatta çalışanların sigortalarının yatırıldığına dair sigortadan yazı ile vergi dairesinden yazılar alınır ve iskan dosyasına konur. Daha sonrasında yapının ısı yalıtım belgesi yani enerji kimlik belgesi mühendis tarafından hazırlanır. Tüm bu belgeler ile birlikte ilgili belediyenin yapı kontrol birimine yapı kullanma izin belgesi için başvuruda bulunur. İlgili belediye gerekli incelemeleri yaptıktan sonra yapı kullanma izin belgesini imzaya açarlar. Yapı ruhsatında yer alan inşaat mühendisi, mimar, mekanik ve elektrik mühendisi, harita mühendisi, jeofizik mühendisi, yapı denetim, şantiye şefi ve yapı müteahhidi imzaları tamamlandıktan sonra yapı kullanma izin belgesi için gerekli harçlar yatırılır ve yapının iskan belgesi çıkmış olur. Daha sonrasında yapı kullanma izin belgesini tapuya işletmek için tapu ve kadastroya başvurulur ve cins değişikliği yapılarak kat mülkiyetine geçilmiş olunur.

Sakarya mimarlık ve mühendislik ofisi olarak Sakarya'da yapı ruhsatı için mimari, betonarme, tesisat, inşaat projelerini hazırlamaktadır. Sakarya'da iskan almak için gerekli belgeler yazımızda belirtilmiştir. Sakarya'da iskan almak için enerji kimlik belgesi gerekmektedir. Adapazarı Enerji kimlik belgesi, Serdivan enerji kimlik belgesi, erenler, söğütlü enerji kimlik belgesi, kaynarca enerji kimlik belgesi gibi sakarya'da enerji kimlik belgesi düzenleyen onha mimarlık firmamız sizler için yapınızın iskan alması için gerekli olan enerji kimlik belgesi düzenlemektedir.

Sakarya Mimarlık ofisi olarak iskan alabilmeniz için enerji kimlik belgesi yani ekb hizmeti vermekteyiz.

Yapı kullanma izin belgesi örneği Sakarya Onha Mimarlık

İSKAN BELGESİ, YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

- Başvuru dilekçesi

- Müracaat formu

- Enerji kimlik belgesi

- Yapı aplikasyon projesi

- Yapı kontrol birimi teknik rapor

- Atık su Birimi teknik rapor

- Yapı denetim iş bitirme tutanağı

- Hakediş raporu

- İnşaat ruhsatı fotokopisi

- Tapu fotokopisi

- SGK'dan alınan yazı







Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page